måndag, augusti 25, 2008


I ett anfall av husmoderlighet köpte jag blåbär av en bäruppköpare i Bisgården på hemväg från Jämtland. Börjar undra om det inte skulle ha tagit kortare tid att plocka dem själv än att rensa dessa bär :( Någon fotobehandling hinner jag inte idag.

Dalpraktiken skickade denna bild som någon i familjen Brandt tagit av min hopphäst. Som på beställning. Han är smart Dorado, hemma rev han allt jag byggde för att försöka förträna men när det kom till fasta hinder i Håsjö så hoppade han strålande. Utan upphetsning dessutom, nästan ridbart .. för mig menar jag, nästan... :)

Vad säger ni om stocken? Precis som i Parelliland. Kanske man snart inte behöver längta dit. Ifall inte längtan går över har jag i alla fall öppnat ett sparkonto idag. Hade bestämt det sen länge men det hade inte blivit av. Vann 1000 kr tidigare i sommar och de får bli grundplåten :)

Inga kommentarer: