fredag, augusti 01, 2008



Det är roligt att träna Dorado. Vacker att se på, ser positiv ut mest hela tiden och behöver att jag är ganska långsam av mig även om han också behöver omväxlande arbetsuppgifter.
Långsamt kommer naturligt för mig :) särskilt nu när kroppen fungerar lite som en pensionärs. Huvudet har varit långsamt länge så det är tur att han inte är en Leftbrain extrovert som kräver snabba mattar.
Tacksam är jag att man kan göra så mycket vettigt på marken så hästen i alla fall blir mer tränad även om man för tillfället inte kan rida.
På bilderna , grannens hästar och Lillasyster kliar sig. Man förstår att hennes flughuvor snabbt går sönder. Jag tror att hon är den smartaste häst jag känt.Otroligt orädd och alltid ute efter något. Försöker jaga Dorado när jag har honom i lina men bara när han är långt ifrån mig. Så fort jag tittar med svärmorsblicken drar hon. Ibland långt men är snart tillbaka och lurar.

Dagens övningar:

5 ggr 5 min Hilltherapy

Galopp på cirkel med stopp vid kon, försök till galopp från halt.

Vändning igenom i trav, han ser positiv och frågande ut.

Inga kommentarer: