måndag, augusti 04, 2008


Hilltherapy med GG 2x5 minuter, nu är han rutinerad och vet precis vad man gör när larmet på mobilen går. Komma in och får en morot :)
Vi vände igenom i trav och sen försök i galopp utan att han hetsade upp sig.
Galopp, ökade lite och sen stopp vid kon från galopp. Han lär sig så fort och är så positiv. Övade att ge efter för tryck av repet på bakbenen. Lite känsligt, tog det lugnt och gnugggade repet i ljumskarna tills det var okey. Lite mer lek med munnen, det går bättre nu. Med en sån häst får man själv känna sig duktig ibland :)

Storasyster tog ner mig på jorden kort efter. Hon är söt , dominant , pipande och kickande om vart annat. Inledde HT på henne också idag. Ska försöka få henne lite i form :)

Min egen kropp blir lite bättre allt eftersom, kanske kan jag rida i veckan. Om inte ska jag börja med Longreining med GG . Fick låna Evas Piet Bakker DVD som jag håller på att repetera.

Se en snutt av filmen här http://www.ellenofstad.com/langetoilersvensk.htm

Inga kommentarer: