fredag, december 28, 2007

Jag tror det var i sista Hästfocus som det skrevs om att så lite av en hästägares tid går till ridning och så mycket till annat jobb kring hästarna. Det stämmer ju verkligen och idag har jag visserligen ridit en timme drygt men sen har jag städat höboden . Först bar jag över det hö som var kvar till sadelkammaren och sen sopade och sorterade jag annat som låg där. I morgon kommer 70 balar med ca 12-13 kg i varje. Kommer att kännas bra när det är klart. Måste baka så jag har nåt att bjuda hömännen på. Vanligen hämtar vi ju hö med hästtransporten men nu kör han hit med traktor och han har sin son med sig . Kan innebära att jag behöver bära ovanligt lite :)

Tog en paus framför datorn och hittade ett ställe med hästrelaterade filmer ( vad annars) Kolla in den här, de första minuterna.. Mmmm måste nog till havet nästa sommar. http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1336727787&channel=507849253

Inga kommentarer: