onsdag, december 12, 2007



Jag har ridit i hagen två dagar nu. Idag i mörkret men igår var jag hem en stund mitt över dagen och fick lite sol. Fint att få alla tre hästarna motionerade på samma gång. Skönt också att slippa boots och broddar ibland. Det är tryggare när snön blir lite djupare , känns som mindre risk för trampskador. Bara för att det är lite snö blir jag tuffare och nöjer mig med barbackapad. Känns rätt bra men det är klart att helt säkert sitter jag inte :) Tittar väl för mycket på vildarna på Dalpraktiken och blir lite vildare jag också. Idag drog Z iväg lite efter ponnyerna, hon känner sig lite osäkrare i mörker och då märkte jag att det var ett tag sen jag övade one rein. Det tog liksom inte :) skönt med handtag då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

:-)) Ja, jag vet inte om det är så bra att Allsta-damerna tittar så mycket på Linas bravader!

Jag var själv ute i hagen förra veckan av just den anledningen och Tickola och Gwenda satte fart och tjurrusade runt, runt innan de tyckte Alexia var tråkig och de lommade iväg. Kompisarna på jobbet tyckte jag hade varit helt galen och sa till mig att det är livsfarligt.

Men hör och häpna: -jag satt kvar!! Hon försökte länge och hon var på helspänn och taktade runt men jag vann 'ledar-kampen' och hon fick följa mig och inte Tickola!

Kändes direkt efteråt att respekten för mig hade ökat och hon är faktiskt lugnare att ha att göra med.

Visserligen var jag tvungen att hålla henne i hög "samling" (så gott jag nu kan det) för att hon inte skulle kunna sträcka ut och ner halsen och göra sin sidekick så att jag flyger. Men det blev ju himla bra träning dessutom att takta runt på det sättet i djupsnön... Sen var jag snabb så fort hon visade lite lugn att släppa helt. Fick göra det om och om igen men till slut så strosade vi lugnt i hagen medan Tickola och Gwenda käkade :-)

Kan inte annat än att le lite ändå över vad en tonåring i Jämtland kan ställa till med. Man har ju hört att tonåringar är farliga men jag trodde det gällde andra grejer ;-)

Elisabeth sa...

Ja jag undrar just hur många som härmar Lina efter att ha sett på Youtube. Det ligger ju en hel del förberedelser bakom och det kanske man inte alltid tänker på. Sen var det det där med "Pre flight check" :)