tisdag, december 25, 2007







Det här blev den mest stressfria julen i min historia . Tack ni som hade nåt att göra med det. Flickorna, Rosa och Torbjörn var här. Tove hade fått ett spel av Dagbladet som handlade om Sundsvall. Roligt faktiskt, vi spelade flera timmar även jag men det var tur att Tove skötte banken.
Jag har haft tid att rida Zapatera varje dag . Jätteskönt. Idag märkte jag att jag lärt henne nåt omedvetet. Varje gång en människa närmade sig sneddade hon över vägen för att stanna. Det är ett tecken på att hon har en pratsam matte som brukar stanna och samtala en stund med folk. Det har väl varit extra många ute nu till jul. Passade på att öva halter på alla möjliga ställen och gav henne en godis. Vi har aldrig varit så bra på halt men det kan nog bli bättre nu. Hennes kondition är rätt bra, vi travar närmare en timme sammanlagt. Kanske dags att läsa lite om hur distansryttarna läger upp sin träning. Får vi vara friska så ska det bli några långturer längre fram.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah, ett gammalt inlägg, men... för din mamma, här är också en bild på dig och bertil! ;o)