måndag, september 10, 2012



I värme och värsta knottmolnen tränade vi 19nde gången longreining eller sånt som ska underlätta detta. Såg på Karen Rohlfs film där hon tar tillbaka uppmärksamheten av sin Atomic när han "spökar". Dorado så vargar idag så jag härmade henne och visslade och knackade på honom varje gång öronen for framåt med blicken ut över nejden. Det dröjde inte lång stund innan han spökade mindre och mindre :) Härligt med fler pilar i väskan.

Det här är saker som går riktigt bra i longreiningen en bra dag här hemma, idag till exempel. Trots att B höll på med staket reparationer kom jag på nu.

Galopp vänstervarv efter staketet. Plötsligt mycket starkare nu. Jag kan gå bredvid. Höger sackar efter.. träna mer.
Travers snett igenom även i trav.
Öppna utåt i skritt.
Piruettliknande rörelse, egentligen öppna på liten volt kanske.. lätt och fin idag.
Halt, back..
Följer mig någorlunda när jag byter riktning med "bröstbenet" och ber om volt.
Travar så att jag kan gå bredvid.

Den där lilla regelbundna (någorlunda) träningen ger resultat. Inga stordåd kanske men jag tror att han bygger sin kropp. Han har mycket att bygga av många kilo extra efter allt gräs :)

Inga kommentarer: