söndag, september 16, 2012


Här är boken jag läser för tredje gången. Tycker att den ger mig hur mycket som helst. Finns att bläddra i på Amazon.com.

Så tacksam för den här helgen. Strålande väder och roligt sällskap. Dorado så fin på alla sätt. Grönängen vackert som vanligt. Skulle kunna tänkt mig några dagar till :)

Det här citatet har jag tänkt på och lett åt idag "Every horseowner actually gets two horses for each horse they have purchased - one called "Righty" and one called "Lefty" - and they need equal attention.

Läste på samma ställe att varje bra hästtränare tränar den svagare sidan hos hästen 60% och den andra 40%.. något att tänka på. Tror inte att jag gör det, det är ju alltid roligare att träna det som går bra hm... apropå att vår högergalopp i longreiningen fungerar sådär.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Har precis intresseanmält mig till en kurs med honom i maj!

Marion Princic sa...

ska definitivt köpa boken nu :)))
tack för tipset!

Marion Princic sa...

ska definitivt köpa boken nu :)))
tack för tipset!

Elisabeth sa...

Men har han kurs i Sverige? Den vill jag gärna gå om det är möjligt. Var hittar jag info?