fredag, april 13, 2012


Per-Ola Olsson har vandrat vidare till "Horsemans Heaven". I mitt minne kommer han alltid att finnas kvar. Jag är glad att fått upplevt en hästman av den gamla stammen, så mycket kunskap och så mycket känsla. En fin människa som jag beundrat länge. Saknar att sitta i köket både här och i Bergeforsen och höra honom berätta om tider som flytt men tacksam att ha fått vara med om det. Tacksam också att fått sitta i släden och susa fram i galopp med snön yrande.
Har sett serien om Träpatronerna med eleverna under vårvintern och tänkt mycket på Per-Ola den senaste tiden. Han hade ansvaret för hästarna under inspelningen och finns också med som kusk många gånger.
Margareta skrev att hon hoppades att du möttes av hästarna när du gick över i morse och det hoppas jag också.

4 kommentarer:

Frida sa...

Åh... Fint skrivit Elisabeth. Jag håller med om att han vandrat vidare till Horsemans Heaven. Jag lärde mig så mycket den tid jag hade Marksman hos honom.

Ingela sa...

ojdå, var det så. peace

jenny sa...

Ang tandläkare: Gunnar Rangul!! En kompis ringde till Torbjörn Lundström i Söderköping (tandläkargurun)och frågade vem han rekomenderade och då sa han Gunnar! Så så fick det bli och jag är jätte nöjd med både bemötande och utförande!! Han är runtåkande veterinär också och jag har anlitat honom några gånger och även då har jag varit jättenöjd! Ett komplement till Per! :)

Elisabeth sa...

Tack Jenny! Mycket bra att veta.