lördag, april 14, 2012


Nu får jag allt ta och skriva ned några saker för mitt minne. Nyss kom det ett lass hö. Det sista för säsongen så vi får vara lite sparsamma men det är nog bra. Det kommer väl lite gräs i hagen snart hoppas båda hästarna och jag.

Dorado skoddes i går morse. Det gick utmärkt. Kvaliten på skoningen är jag inte man att utvärdera men Fredrik Nordin är mycket bra med Dorado (och det är inte alltid lätt), punktlig och trevlig. Han ska arbeta två dagar på PH vet och platsar han där så platsar han här kan man väl säga :)


I förmiddags levererade  min bror ovanstående pärla för påseende. Två år yngre än min transport så de passar bra tillsammans antikviteter som de är. Börjar ju själv bli antikvitet så det är don efter person som gäller.. Apropå det gick både finkan och SAABen rakt igenom besiktningen går. Om min granne som ska utvärdera Volvon tycker att den ska stanna i Tunbyn så behöver SAABen ett bra hem. En ägare, sparsamt tagen som man säger och som sagt nybesiktad :) Säljes för att hunden ska ha en fin plats med ventilation, SAABen blir varm vid minsta solstråle som träffar den.

4 kommentarer:

Eva Östman sa...

Köpa bil efter hunden - helt rätt ,-)

Har Smillaflickan utvärderat den?

Grattis till blanka papper - jag besiktar bil och släp (-98:a respektive 78.a...) i slutet av denna månad - minst sagt spännande!

Elisabeth sa...

Besiktigade en fredag strax efter tre, kanske ville personalen hem :) Hoppas att du har samma tur som jag..
Smilla har inte fått besiktiga än men i bakluckan ligger en yllefilt modell äldre armemodell i grått som passar henne perfekt. Ska dock vänta tills efter genomgången ifall jag inte ska ha den. Städningen är perfekt och det är förstört på ett ögonblick med den lilla hundens energi ;)

Blenda Elby sa...

Hur mycket bensin drar SAABen, och hur mycket häst?

Elisabeth sa...

Ops ingen aning faktiskt men säkert mindre än Volvon ;) Den är ju lite modernare men en rätt stor bil ändå. Har dragit min finka och Dorado i, mer tvekar jag att det går. Tänkte du på två :)