måndag, april 30, 2012






Gårdagen var så härlig, solig, lång och händelserik. Lilla Mufflan med sina kompisar på grönbete första dagen för säsongen. Här nere i Tunbyn är det inte lika grönt som uppe på byn trots att det bara skiljer 2 km men jag tror att värmen ska få det att grönska på rekordtid.

Rosa och jag var till Lögdö för att lära oss mer om sitsträning och där var trevligt som vanligt. Det är en ovanligt rofylld plats och vacker. Så mycket vackrare än Quartzo kommer de inte hästarna.

På eftermiddagen  lekte vi med Dorado och jag red en stund yeee..  Kanske ändå att man ska bli rytttare igen :) Dorado gick dessutom för första gången in i stallkammaren utan rädsla och stannade frivilligt. Han har fram till igår gått ut och in många gånger innan han vågat stanna. Bättre och bättre!

När Rosa var till hands så passade vi på att träna det som David Lichman lärde oss sist han var här, Friendlygame när en person håller i hästen och den andra närmar sig från olika håll men "retreatar" när hästen blir orolig. Vi höll på en bra stund och i olika gångarter och det gav bra resultat. Underbara Rosa och härliga häst! Som Angelica skrev, livet känns bra nu :)

3 kommentarer:

Ingela sa...

Tack för de bilderna! Jag glömmer kameran ideligen.... =D
Jag får göra ett inlägg med länk till din blogg för fler som väntar på nya mufflebilder ;o)

Imorse var det full fart ut med ett tjut igen, de har väl stått och drömt hela natten om att bli utsläppta igen ;o)

Levada sa...

Vad härligt att inställningen till livet är smittsamt som jag skrev till Angelica ;) Jag kan dela din glädje att du kom upp på hästryggen, det tycker jag låter underbart. Lögdö Bruk är nästan en magisk plats för alla 2 o 4-bentingar, alla trivs i lugnet.
Att få äga Quartzo är en stor ynnest - så mycket kärlek.

Blenda Elby sa...

=)