onsdag, december 29, 2010

Parelli Online



"80 % of success is mental and 20 % is skill" Tony Robbins.. Think about what you think about! Oh dear..

Jag började göra det och kom fram till att det är inte såå bra med den saken. -Jag känner mig gammal och stel. - Jag har glömt det mesta om Parelliträning. -Det kommer inte att bli så mycket mer nu med den saken -Kanske ska jag lägga av med det här .. - Alla andra tränar och har roligt och åker till USA .. Hur fruktbart är detta tänkande på en skala ;)

Gjorde i alla fall så att jag tittade på lite bilder från när vi var igång och det muntrade upp mig. Sätter in en av filmerna här. Det ser inte alls så dumt ut, fick mig i alla fall att längta efter att sätta igång igen. Lite hetsigt, men det var ju auditionfilmning så det må ju vara förlåtet. Några månader kvar dock innan Guldgossen är startklar, troligen. Han är en sådan fin häst, nu skulle jag gjort hjärtan om jag vetat hur man gör :)

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Gjorde om det här inlägget när jag kom på hur man fick filmen att passa i storlek.Tänkte inte på att kommentarerna skulle försvinna :(

Elisabeth sa...

Vegetera är också att leva.

Att leva som om varje dag är den sista är ju riktigt korkat. Det vet jag, för jag har den läggningen.

Tror mer på att tänka på att allt man gör påverkar det som kommer. Gör det trevligt nu och så att det blir bra sedan. Är dagen den sista, glömmer man att se till att man kan ha en bra dag i morgon också.

Vilket jag tror är essentiellt att se till och veta att man har gjort sitt bästa för att ha det bra, även nästa dag. Då kan man ju se fram mot nästa dag. Förväntan är flygbensin. Tror jag.
U

Elisabeth sa...

Trist att jag inte kan se filmen (svartlistad på mitt arbete)men tror att det ser hur härligt ut som helst.
Tror att "gammeltantmissmodet" ;)hänger ihop med årstiden, för jag känner mig också toltalt oinsperad.
Men anar att med vårsolens värme kommer våra kroppar att mjukna o träningsivern att nytändas.
Levada

Elisabeth sa...

Hittade dessa på deleted men nu ser det ur som om jag skrivit alla :)

Sofie sa...

Ni har ju en underbar relation du och Guldgossen, tänk så långt ni har kommit :-) Det kan nog vara nyttigt att ta vintern till att vila upp sig, få nya krafter och hitta ny inspiration. Vi har alla olika förutsättningar och jag brukar tänka när det känns lite tråkigt och hopplöst att: The measure of who You are is what You do with what You have.

Elisabeth sa...

Ja Sofie, det är verkligen ett bra talesätt det där. Någonting att sätta på kylskåpet och begrunda då och då :)