söndag, juli 20, 2008


Åtta hovar raspade och fyra kratsade. Känns lite otillfredsställande med den där järnskorna men rätt bekvämt förståss. PerOla kommer i början på augusti är det tänkt.
Tre hästar borstade och en flugsprutad.
Tre hästar har fått äppelmossprutor, märkvärdigt lätt med de här tre, Zapateras känslighet var kanske ännu större än jag förstått.
Tre skottkärror och stallplanen krattad. Nu är det gröt och lingon.

Förresten är det någon som vet. Dorado är väldigt ovillig att bli rörd kring munnen. Har kört med approach and retreat men det har inte för bättrats så mycket. Har för mig att jag sett Linda gå lite mer rätt på någonstans. Någon som vet vad det var för Horseanality på den hästen och hur hon resonerade. Kanske tillochmed var jag kan hitta det?

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Kanske inte det du letar efter, men hon höll på med Allure i en Savvyclubs DVD från i våras, kanske issue 32? Handlade om att ta på grimman.

/Anna

Elisabeth sa...

Tack! Ska kolla om jag hittar den..

Anonym sa...

I L2 finns ett parti där Linda jobbar med en häst som har mun problem. Såg det med Robin nyligen men tänkte inte på vad hon sa =D

Elisabeth sa...

Tack! Här lönar det sig att fråga minsann..