söndag, juli 20, 2008


Jag är så nöjd!! Vilken härlig söndag..
Har ridit igen, gång nummer 6 :) Men nu är proppen ur och det ska bli mycket mer och oftare tror jag idag i alla fall :)

Körde igenom gamla level 1. Skriver så för jag tittar på det där när Pat håller på med den vita quartern Chinock och tar det jag gör därifrån.

Red med ett rep och märkte direkt att vad lätt det är att micromanage när man har två för kommunikationen var inte alls så klar i början. Det blev snart bättre och jag hade roligt och kände mig trygg. Det är en riktig raring den här hästen och vad kul det är med grundträning :)

Vissa saker gör jag mer på Ed Dabneys sätt, det är rätt lika men vissa små saker gör skillnad för mig.

Skimmade om sadeln och den här gången var han mer jämnt svettig på ryggen. Lite långt fram gled den men kanske att jag faktiskt sadlade lite så. Får se nästa gång..

Känner mig lika nöjd som Smilla på bilden :)

Inga kommentarer: