tisdag, april 01, 2008









Livet går vidare här i Tunbyn . Lite tungt för mig än så länge men det har normaliserats till en del. Våren har definitivt kommit med sol och värme. Det tinar med rekordfart och pälsar på både hästar och får börjar bli för varma. Tog mig tid att dra av hår på Storasyster och fixa hennes hovar. Det verkade bra med dom vad jag kunde se. Har för avsikt att ordna med Lillasyster imorgon.
Fåren har blivit mycket kontaktsökande efter att Zapatera försvunnit och den äldre grymtar som en liten gris när jag kliar henne. Favoritplats för vila är gödselhögen :) varmt och fin utsikt.
Tänkte lära ponnyerna att ta ev medicin och avmaskning med sprutor. Äppelmos ska nog smaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äppelmos i sprutor låter som ett jättbra tips! Ska genast testa! Minns att jag en gång i tiden lärde Tulo att dricka ur en PET-flaska med hjälp av äppeljuice, vilket gick bra och såg uppskattat ut. Något oväntat (!?!) var att han sen blev mycket intresserad av barn som dricker läsk... eller " not bottles, but people with bottles..."

Elisabeth sa...

Det kommer från Parelli (förståss =)
Mycket praktiskt man behöver sen inte sätta på grimma eller kämpa med hästen för att ge det som man behöver ge. Att det en eller annan gång smakar mindre bra glöms snart. Fick bra användning av det med Zapatera.