torsdag, april 17, 2008








Våren är här och Smilla och jag har haft en skön eftermiddagsstund vid häbret. Jag försökte läsa tidningen men då la sig Smilla på den. Små grästussar sticker upp bland snön och ponnyerna har varit osynliga . Dammsuger antagligen hela området på ätbara saker. Bästa att ge lite magpulver i kväll.

Hade ett trevligt samtal med en "matte" som kan tänkas sälja sin häst till mig. Hade lust att säga , skicka den direkt :) osedd. Inte alls den äldre välridna mörka valack som jag hade kommit fram till skulle vara bra för mig. Olik Zapatera var det tänkt.. Och bara att sätta igång att rida... Den här är bara så vacker och så lik Zapatera. Någon ridning blir det inte på ett tag.
Vet inte om jag ska lita till intuitionen eller om den är satt ur spel för tillfället.
Nu ska jag strax till ridskolan och kolla på "tantlektion" kanske ska börja för att underhålla min "ridkropp".

Inga kommentarer: