lördag, april 05, 2008


Idag har vi fått hem hö igen. Jag höll på att glömma att även de djur som är kvar äter hö :)
Det är mycket bekvämt med den leverantör vi har nu, det kommer två man , far och son. De hjälper till att lasta in höet och pappan är expert på att få utrymmet att räcka och bli över.
Innan de kom hade vi gjort helt rent i höboden, känns skönt ifall att höet kommer att ligga lite längre den här gången.
Har bestämt mig för att köra tio skottkärror per dag tills att vinterns alla högar och spånrester är bortstädade. Är uppe i sju idag , måste stärka mig med havregrynsgröt innan jag fortsätter. Tveksamt om det behövs något gym för min del den närmaste tiden. Tur att det finns liniment, behövs antagligen ikväll.
Tove och Linus ger sig av till Stockholm redan nästa helg. De kommer förbi en stund idag. Undrar just vad Tove ser på bilden. Linus har fotat.
Själv har jag ingen fotolust, det ser för bedrövligt ut här utanför. Det vill jag glömma så fort som möjligt.

Inga kommentarer: