lördag, april 12, 2008




Nu när jag inte har stor häst att ta hand om så har jag en del tid att fylla. Jag är inte så bra på att göra nåt vettigt utan hamnar gärna framför TVn. Zappade och såg på uppfostringsTV om städning. Små burkar med bakterieodlingar och djur i soffan...
Kände mig plötsligt manad att ta itu med huset här hemma. Satte på dammsugaren, den lät som ett reaplan och sög inte. Full påse kanske ? Nähe inte det, det var många år sen den kom till oss så det var bara att inse att det var slut med den. En ny inhandlades igår och så fantastiskt, det rasslade i maskinen när jag sög över köksgolvet. Massor av små saker i golvspringorna kom upp. Jag vill absolut inte veta vad. Moderna dammsugare är en helt annan sak tydligen :)
Sög möbler och bokhyllor som besatt, till och med luften i huset verkade bli renare.
Ska fortsätta idag på övervåningen. Tänkte att jag ska sakta gneta mig igenom hela huset, sortera slänga och organisera.
När det kommer en stor häst hit är chansen över då räcker inte varken intresse eller tid.
Har märkt att jag är motiverad av negativ press, det var precis samma sak när jag häromdagen gick in på nätet och hamnade på hemska hovar. Jag gick omedelbart ut och skötte om ponnyernas hovar. Vet inte riktigt om det är så positivt precis, men nu när jag vet kan jag ju utnyttja det ibland när passiviteten breder ut sig.
På bilden är Bertil i källaren och hittar öl från -97 så det finns en del att göra :)

Inga kommentarer: