söndag, maj 04, 2014




Vi har varit på akademisk kurs för Hanna Engström lördag och söndag! Oj så mycket nytt för oss båda. Dorado har visat både sina goda och not so goda sidor ;)  Som sagt ingen tanthäst denna.. men mest har han gjort sitt bästa trots mattens tillkortakommanden. Så roligt att lära sig något nytt och så härligt att umgås med så många fina människor som har samma intresse. Längtar redan till nästa gång men tills dess har vi massor av läxa att träna på. Det kan tänkas bli av eftersom vi har en sida på Facebook där läxorna ska redovisas. Ingen smitning utan att det märks där inte. Precis vad jag behöver, den plan och en fast ledning :)




2 kommentarer:

Gunilla Wiman sa...

Hej Elisabeth,
akademisk ridning borde kännas hemvant för Dorado. Vi var bl a på kurs för Craig Stevens. Jag har ridit akademiskt för Cricco Ekberg även med mina tidigare hästar.
Hälsningar till er båda.
Gunilla

Elisabeth sa...

Hej där! Roligt att höra av dig. Dorado verkar verkligen gilla den här träningsformen och den passar nog bra för mig också nu när en och annan skada börjar kännas av i kroppen. Både Craig och Cricco känner jag lite. Vi kanske träffas i sommar påARena på Sparreholm? Du och jag menar jag :)