måndag, maj 05, 2014




Nu tror jag inte att detta gäller alla men mig i dag. Har börjat på "läxan" och installerar varjedagsrutiner. rykt, hovar, ledövningar. Vi tog det mycket lugnt och efersom det var eftermiddagssol så trivdes vi bra Dorado och jag. Försökte komma ihåg ett och annat från kursen som att ha en mjuk avslappnad ledhand som inte ska användas för annat än att hästen ska följa den. Att försöka att själv gå som på en räls och bjuda hästen att gå mitt emellan rälsspåren. Att inte stanna före hästen... mindre lätt, däremot är jag rätt övad på att inte gå ifrån honom märker jag. Alltid något.

Vi avslutade med att gå ned i hagen för några varvs longering i sluttning. Bara skritt och något varvs trav. Tror att Dorado var rätt nöjd med stunden. Lite som meditation. Tills i morgon behöver jag läsa anteckningarna från helgen.




Det är inte alltid så lätt för Dorado med småtjejerna, han blir less på deras uppvaktning i bland. De två är som fåglar som flyger, helt synkroniserade.

Inga kommentarer: