torsdag, juli 18, 2013


Judith har fått en egen Guldgosse, kanske den kan heta Dorado då.


DN har i dag en recention av en bok om Linde Klinkowström von Rosen. Hennes äventyr på långritt genom Europa läste jag för många år sedan men kommer knappt ihåg något. Kanske dags att läsa om den och kanske ska jag döpa om Dorado till Castor och börja planera på allvar för långritter jag också. Sörmland kan räcka eller Dalarna kanske :)

"Hon tycktes sorglös och längtar ut på landsvägarna till höstfärgade lövskogar, täta olivlundar och rödfärgade horisonter". Detta skrevs lite som kritik i artikeln eftersom hon red i ett sargat efterkrigseuropa men jag kan mycket väl tänka mig höstfärgade lövskogar och röda solnedgångar. Skippar olivlundarna så länge.

Fast utan häst kanske de kan komma på fråga. Väljer mellan att fly till Berlin eller Florens när jag fyller jämt. Eller kanske dra för gardinerna och låtsas som i filmen Bitchkram. Blogga med stulna bilder och hittepåtext ;) Har aldrig firat en födelsedag offentligt men det kanske måste bli en första gång, får  se.

I morgon blåbärsplockning med Kitty och Tove som kommer från Stockholm :)



2 kommentarer:

Eva Östman sa...

Igår rekade jag för ritt på Sörmlandleden - bild kan komma på min blogg.

Elisabeth sa...

:)) Trevligt!