fredag, november 23, 2012






Vet inte vad som händer i hagen.. Grå ponny har jag men inga vita får. Konstigt om ponnyn stått still och fått håren utdragna på detta sätt. Såg det när jag letade tappsko idag. Dorado följde med men plötsligt fick han eld i baken och drog järnet upp till lösdriften hm..

Konstigt underlag här också tunt isigt lager och under sankt. Ridplanen blir som om den vore hemsökt av vildsvin. Ägnade mig åt mockning och undemanding time i stället. Alltid trevligt.



En hårbild till. Dorados höstfärg på bogen. I år får han långhår på området som blev bränt av myggmedlet. Skönt.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Huj, är det någon annan grå i farten?

Det är ju otur att ha resultat av vildsvin utan att ens ha dem där.

Så då är det ändå skönt att D:s hår vuxit ut.

Elisabeth sa...

Kanske ett och annat svin vandrat uppöver ;)

Ingela sa...

jo, faktiskt är det inte helt fel, först blev jag lurad också..... A frågade om jag hade sett ett vildsvin, igår. Nä, sa jag. Har du!??
Ja!
Va här!!!!???
ja, sa han.
jag fattade inget.
En kille har skjutit ett.
Återigen, VA!? HÄR!? sa jag

kom ska du få se! visade A.

men sen visade det sig att det hängde ett vildsvin (skjutet i småland) inne i "vår" lagård......
oj....
men det kan iaf inte skrämt nån häst

Ingela sa...

ps, kan det inte var så enkelt att det är en grävling, eller 2 som gnabbas. Mina hästar fnyste stort när vi hade grävling som rumlade mellan stall, garage o kas. Varje gång de skulle gå runt hörnet på garaget där de kunde riskera möta en grävling i full fart så blåste de upp sig, utifall att... ;o) Trollrik var ute och höll vakt på den, och spanade ofta in i buskarna där den brukade försvinna. Slängde en del stenar för att skrämma iväg den, o då prasslade det ännu mer där den satt och kura, o ibland (de ser ju så dåligt) hände det att den dunsa i grannens uthus i flykten :-/ inte haft grävling på länge nu, vad jag vet.

Elisabeth sa...

Grävling skulle det kunna vara :) Det har vi haft förut men nu har jag en annan teori. Tror att det är räven som dragit in delar av älg från en grop ner mot Ljungan. Han håller till här och jag tycker att håren skulle kunna vara från älg ..Det skulle kunna vara lukten från det som srämmer upp djuren men jag vet inte säkert..
Har ingen aning om vad fåren äter eftersom de delar med hästarna men tror att det är rätt mycket. De är i alla fall förskräckligt snabba med att stoppa i sig :)

Ingela sa...

Ok!
Ja, visst är de! snabba
Mufflan tar lika stora tuggor strån som hästarna,dessutom tuggar hon i sig mycket snabbare än va de gör, så man undrar ju, hihi.