tisdag, november 20, 2012





"Öka din trivsel i livet genom att ”träna” på att vara nöjd. Låt dig fyllas av den känslan genom att säga till dig själv högt och tydligt: ”Jag är nöjd – allt är väl.” Säg det flera gånger och känn hur det känns. Vad händer på insidan?" Sanna Ehdin.

Kloka ord just nu känns det som om jag ofta vill vara någon annanstans mest hela tiden. Med hästarna när jag är på jobbet och i en annan årstid när jag är med hästarna. Knäppt eftersom det är inget som jag tänkt göra något åt ;) Ska pröva med att vara nöjd i stället. Om en stund ska vi på 3D film med hela skolgänget och då ska jag öva på att vara bara där :)

På bilden, Tove och Smilla  som nästan alltid är nöjd.

3 kommentarer:

Eva Östman sa...

Sådärja - nu är det som det ska - du bloggar innan jobbet :-))

Gilla!

Ulrika sa...

http://youtu.be/cbmO0Kjevy4 favvonöjdlåten att nöjda hjärnan med

Elisabeth sa...

Haha :)