måndag, juli 19, 2010




Att vara på Parelliclinic tillhör livets höjdpunkter. Att få lära sig mer om det man är intresserad av med instruktörer av högsta klass, denna gång David Lichman, femstjärnig intruktör. Pedagogiken är en av hans styrkor. Mängder av underbara människor och hästar och bara koppla av allt annat. Denna clinic var den mest välorganiserade jag varit på. Anette hade gjort ett otroligt gediget jobb, allt fungerade såvitt jag såg. Fika , lunch, tider, vägkartor, uppstallning och alla andra små saker som ska fungera. Dessutom deltog hon med Lilleman :) Hon har anledning att vara mycket stolt och glad över en lyckad helg. Tack Anette! På lördag kväll var det middag på Grönängen, så mysigt och gott. Anita och hennes familj hade ordnat det så fantastiskt fint. Tack för det!

Tacksam är jag också över Guldgossen. Han har varit en pärla, någonting börjar definitivt hända med oss. Det kändes att vi hörde ihop och jag är bra tokig i honom nu :) "Startade om" med ridningen inför en massa publik bland tio andra hästar och ryttare som red i olika gångarter, blåste gjorde det också. Kan trigga beteenden som jag inte riktigt klarat mentalt. Hade inte ridit honom sen i vintras ;) Eva agerade basstation och trygghet :)
Dorado kändes helt annorlunda än när jag försökt rida honom tidigare, nu börjar jag tro på att han kanske kommer att uppskatta att bli riden. Vi får väl se..
Som vanligt känns det lite vemodigt att det är över. Själv tog jag nästan inga bilder men jag vet att andra tog massor så jag ser fram emot att se en del.

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Så härligt och hästligt =D

"Sundsvall. A hot and spicey town, filled with friey women and fast horses", skrev ju Lichman på FB:)

annica sa...

Vad härligt det låter!Det är ju så kul att lära sig mer om det man brinner för. Kul att det funkar bra med guldpojken:)

uh sa...

Guldgossen är verkligen rätt namn på Dorado. Det är otroligt hur pälsen blir guldfärgad i solen. Försökte att fånga in det på bild men det syns tyvärr inte... Tack för en jättetrevlig helg!

Frida sa...

Låter som en helt underbar helg på härliga Svarta hingsten! Jag hade gärna varit med...
Kul att det känns annorlunda med Guldgossen!

Sofie sa...

Gud så skoj, ja Parelli clinics är det bästa :-)
Önskar jag oxå hade kunnat gå på en Lichman clinic i år, men det kommer förhoppningsvis fler möjligheter.
Så skoj att det känns så bra med Guldgossen.