torsdag, augusti 06, 2009


Rekommenderas!! "Great Lies we live by" av Dr Stephanie Burns. Har läst den två gånger nu men ska faktiskt ta en tredje runda ;)

En sak hon tala om är anteckningar :) Hur många gånger går vi aldrig tillbaka och tittar på dem ens..

Lichman 3 Eller är det 4 :)

Preflight checks:

1 Böj hästens hals mot dig åt båda håll

2 Hoppa fram mot honom från avstånd, hoppa upp och ner vid hans sida

3 "För mycket att dricka" testet ( uppträd som en berusad :)

4 Stå på en sida, repet på den andra och låt hästen vända runt. Se upp själv..

5 Kan hästen trava , galoppera med sadeln?

4 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Nr, to much to drink fick vi göra med John Moore = drunken cowboy =D

Blenda Elby sa...

En sak till... av nån anledning tycker jag inte om att göra anteckningar, finns det nån teori om det i boken? I så fall ska jag läsa den!

Maria och Håkan sa...

Nu blev jag jättenyfiken. Vad händer om man uppträder som berusad för hästen??
Kram
Maria

Elisabeth sa...

Nja det får jag återkomma till BE men du skulle säkert få massor av aha upplevelser..

Drunken Cowboy tror jag förekommer under inridning i många sammanhang i alla fall i USA. Många hästar är väl "inridna" men inte särskilt säkra, det är så mycket som får dem ur balans mentalt. Detta är ett sätt att försäkra sig om att de klarar ett och annat innan du rider :)