söndag, augusti 02, 2009


Några dagar hade jag en Fluiditysadel liggande i mitt arbetsrum. Den har nu åkt vidare till Jämtland.. Provsatt den här inne och vilken känsla. Sjönk ner med en suck direkt på balancepoint och benen föll rakt ned. Ack ja..

Det regnar idag igen, vi skulle ha träffats på Grönängen för lite lek men nu vet jag inte riktigt. Hästarna stod i fårhuset och fåren i lösdriften och ingen verkar vilja gå ut.

J frågade om hur man håller intresset för träning uppe såna här dagar och sanningen att säga så har jag inga tips att komma med. Ser hellre på en DVD ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett sätt att hålla träningsintresset vid liv är nog att hålla drömmen vid liv. De där inre bilderna av hur man flyger fram i harmoni med sin häst om man bara tränar lite till. För min del känns det mer motiverat ju mer jag tror på drömmen/affirmerar/sätter mål och motivationsnivå sjunker när drömmen/målet känns oresonligt omöjligt att uppnå.

Känslor och upplevlse behöver ju inte vara kopplade till fakta och reella omständigheter, så länge jag har sätt se till att drömmen lever som att läsa bloggar, fantisera, planera och faktiskt det bästa av allt; göra saker tillsammans med sin häst. För mig funkar det i alla fall så att ju mer jag gör tillsammans med min häst desto mer vill jag göra.

Att hästa mycket gör att dagar i regnet inte blir så besvärliga för mig. Att hästa lite göra att det kan kännas oöverstigligt att dra på sig stallkläderna och gå ut.

Inte helt lätt att lösa när det är mycket olika saker i livet som tar tid.
/U

Elisabeth sa...

Så på kornet, har haft lite lite drömmar ett tag men de börjar poppa fram nu. Ser ljuset med denna häst även om vi har dagar när " How interesting!" är räddningen ;)