lördag, januari 25, 2014





Trevlig Parelliträff i torsdagskväll. Vi började med en stunds "döden, döden" om ishalka och dåliga hästmagar men övergick till gott fika och Parellifilm. Vet inte om jag sett Pat Parelli så pedagogisk som i decemberdvdn. Roligt var det och nästan så att jag ville hem och träna häst.. kors i taket. Så härligt det är att ha några att prata häst med :)))

Bra lördag, städat och haft mig. Det blir mycket gjort för mig när det finns något som jag inte vill göra men måste. Sortera papper tex men nu är det påbörjat..

Påbörjat också att träna irländaren att inte dera i kopplet. Har valt metoden att ändra riktning när han drar och det kanske fungerar :) Bara inomhus än så länge tränar jag att han ska gå bredvid mig men har tänkt att han ska få gå och nosa den mesta tiden men inte hänga i kopplet. Ett under av tålamod för att vara mig i dag men det är för att jag tror att det kan fungera.

1 kommentar:

Anita sa...

Känns som en bra idé.