tisdag, september 17, 2013


Har fått undan en hel del saker som legat och väntat och tagit en del energi. Känns bra och det är det som är en fördel med ruggvädret, det går bättre att vara inomhus längre stunder. Röjt i sadelkammaren också. Långt ifrån pefekt men betydligt bättre.

Funderar på att sälja den spanska sadeln. Den är lite ankommen men jag har haft många trevliga ritter i den. Den ligger inte riktigt bra på Dorado men det tar emot att sälja för den är så förknippad med Zapatera. En grundplåt till en softsaddle skulle dock passa bra.

Ska rycka upp mig och bege mig till yogan nu. Medicinsk yoga passar mig bra. Bygger på yinyoga som jag är van vid men lite långsammare och med fler möjligheter till anpassade rörelser. Känner mig mer tillfreds under passen, mera nöjd med min kropp än under vanliga pass
:)


Bilden, Judith och en av grannarnas vackra vänliga hund.




Lyssnade på den här mannen och visst kan man undra ibland..

"Vad har djuren i sporten att göra?" Knutte Jönsson fil.dr i praktisk filosofi. 23 minuter lång populärvetenskaplig föreläsning väl värd att fundera över.

http://www.mah.se/Nyheter/Malmo-hogskola-Play/Forelasningar-och-seminarier/En-akademisk-kvart/Kutte-Jonsson-En-akademisk-kvart---Vad-har-djur-i-sporten-att-gora-23-min/

Inga kommentarer: