lördag, oktober 20, 2012


Det blev en fin dag med Rosa igår. Vi hann träna både hennes och min häst och en del annat.
Vi tittade på den senaste Parelliskivan kvällen före och jag och gossen kollade vad vi kunde. Fick en klar bild av att jag puschade honom med fas ett och när jag slutade med det kunde han plötsligt trava slalom som av sig själv. Intressant, jag kunde gå rakt fram och han vävde bredvid mig utan att jag tillsynes "sa" något. Har alltid tyckt att mönstren är tråkiga men jag tror att jag ändrar mig nu..

Fick också syn på att han inte riktigt klarade att jag hoppade fram bakom honom i galoppen när vi byter håll. Mer friendlygame där och det blir ju bra motion för mig. Det där med tre gånger tjugo sekunder eller vad det var som man kan klara sig med blir avklarat :)

Rosa filmade en del och jag lyckades slänga alltihop av misstag..


 Han lägger sig allt närmare nu :)

2 kommentarer:

Blenda Elby sa...

Kul blev inspirerad till att titta mer och verkligen noggrant på senaste DVDn, jättebra! Tulo hälsar och tackar!

Cornelia sa...

Helt otroligt hur så små saker kan påverka hästen. Härligt att läsa hur han "svarade" på att du tog bort pressen from phase 1 :)