tisdag, maj 29, 2012


Red igen i kväll :) Passengerlesson trav 20 minuter. Cool häst och jag är rätt cool jag också men min kropp behöver nog ett antal timmar för att hitta tillbaka till någon slags känsla för hur man gör. Kände av min rygg i början men MirakelMartin min PK "personalkiropraktor" sa för ett bra tag sen att det vore bra att komma igång med ridningen :) Får väl tro på det och det kändes bra innan det var klart.

Håller på att förbereda från marken ordentligt för ridningen med "follow the rail" och "cornergame". Dorado får stanna i varenda hörn än så länge och en godis slinker ned då och då.

Som uppvärmning innan ridningen använder jag åttan i alla gångarter. Går bra i trav nu, galoppen blir lite si och så. Han kommer utanför comfortzon ibland och skuttar iväg med benen åt alla håll. Det blir bättre. Nu har jag använt Parelliska så det förslår ;)

Bilder, lite fler hästar. Nu är det nog slut med den saken tillsvidare. Den lilla trähästen som flickorna gjorde är nog finast.

Inga kommentarer: