torsdag, mars 01, 2012


Hela gänget hade rymt när jag kom ut i morse. Jag funderade och bestämde mig för att börja med att ringa till polisen och höra om någon rapporterat lösa hästar. Just då svängde en granne in på gården och berättade att mina älsklingar passerat deras gård på väg in i skogen. Han skjutsade upp mig till skogsbrynet och mycket riktigt där kom tre virriga djur farande. De var rätt nöjda med att följa med mig hem och jag måste säga att ponnyerna är kloka som ugglor. Det regnade och vägen var mest som en isbana men de små fröknarna gick bakom mig med innerbenen i snökanten. Dorado gick lös bakom och det märks att det inte är han som leder bandet ;)

Lite lustigt var det att jag hade just denna morgon lovat att komma först till jobbet och öppna. Blev inget med det.

5 kommentarer:

Eva Östman sa...

OMG! Vilken fantastisk tur!

Elisabeth sa...

Ja ! Dagens tacksamhet :)

annica sa...

Det är aldrig tråkigt med djur, den saken är klar! skönt att de kom till rätta igen :)

Ellen sa...

Såg när jag va ute och körde att dom varit ut på en riktig tur, dom har nog varit ute ett tag. Dom hade varit hela travvägen bort och så hade dom gått genom skogen till åkern på andra sidan vid våran hage i djupsnön men där vänt :) dom hade nog haft riktigt kul :) Undra vad våra sa när dom kika in i vårat stall:) va spår utanför dörren ;)

Elisabeth sa...

Huvvaligen vilka våghalsar.. Tur att era var inne i stallet. Tror att det kan vara så att mina ponnytjejer var brunstiga och tyckte att valacken här hemma var tråkig. Kanske kände lukten av läckrare gossar :) Nu får de vara i trähagen här uppe å nätterna och ute på dagarna i stora hagen som jag förstärkt ytterligare. Hoppas hoppas att de håller sig inne nu..
Vad härligt det såg ut när du kom och red på Grabben den morgonen jag såg dig!