torsdag, februari 23, 2012



Provade mer medvetet att leka med Dorado på det sätt som jag uppfattar Inge Larsson Smiths metod, True Connection. Mer med intention än rep stick och kropp. Intressant hur mycket mindre lätt det är att inte sticka ut en arm eller höja sticken och att inte vänta tillräckligt länge på att hästen ska hinna uppfatta den bild jag ger den.
Det känns lite som att börja om från början men också som ett logiskt steg för oss.

Det är klart att Dorado kan uppfatta min intention och det lilla som händer i min kropp när jag gör en bild av det som jag vill ska hända. Det är bara en fråga om att träna sig själv som vanligt. Känns lite spännande att se vad som ska hända, tror att han kommer att slappna av ytterligare om jag får till det. Även om jag försökt vara lågmäld med honom så kanske han uppfattat det som om jag "skrikit" åt honom ;)

2 kommentarer:

Ingela sa...

Spännande =)

Ingela sa...

Som vanligt är det alltid tack vare hästarna jag får chans till än det ena än det andra ;o) Vad vore jag utan dem, då skulle jag inte få göra allt jag får möjlighet till, som att träffa Mufflisa t ex hihi ;o) De är ju en avgörande faktor och hjälp i det hela. Annat går inte att påstå =)

Ikväll blir det bio - War Horse!