fredag, juni 18, 2010

Parellipanterträff igår hos Kitty. Alldeles ovanligt roligt och stimulerande kanske för att vi inte hade träffats på ett tag. Sommaren ser ut att kunna bli hur jäktig som helst om man vill ;) Får nog se till att hålla mig på mattan men det mesta är mycket lockande. Lite synd att så mycket koncentreras på så kort tid men det är kanske naturligt när vi nu har en så pass kort sommar.

Det regnar och har sig så jag sätter in en liten snutt från kvällen när den "lugna brorsan" var här så länge. Den där övningen gick bra men när jag såg filmen kom jag på att eftersom jag har problem med "Draw" i Liberty är den nog olämplig än så länge.
Han "frågar" så fint i de två första stoppen och om jag låtit honom komma in då hade jag nog haft "Draw" men på det tredje verkade det ha blivit för mycket och han ville inte komma till att börja med. Kanske skulle jag gjort några till för att han skulle bli mer confident.. Såg när jag tittade igen att jag inte väntade på att han skulle fråga tredje gången, kanske det var förklaringen..
Men kanske övningen är fel för oss nu, man bör ha ett mycket starkt "Draw" innan man stannar dem på spåret som jag minns det.




Yogan blev inte av i kväll, jag var den enda eleven som dök upp ;) Börjar få ett visst "Yogadraw" så jag blev faktiskt besviken :( Körde lite på planen med galoppombyten. Vilda brorsan var tillbaka och jag utnyttjade den extra energin men höll på att bli mejad två gånger. My G..

Filmerna blir så löjligt små nu, man kanske måste använda Youtube trots allt.

Inga kommentarer: