tisdag, maj 18, 2010











Jag har en mycket känslig liten häst. När jag kom hem efter en vecka uppförde han sig som om han var rädd för mig .. Idag har vi kontakt igen efter lite "undemanding time" och kravlös träning. Inte lätt det här men "how interesting" ;)

För mitt minne, har behandlat Dorados hovar med K silver två dagar nu. Han har lite röta i strålarna på framhovarna. Började med boots med sulor fram idag också för att se om det inte ska bli lite utveckling av strålarna. Boots vid arbete alltså. Han hade kortat av tårna så att tvåorna passade bra nu.

Bilderna är från de två första dagarna i Jerez då vi var på Ferian. Mängder av hästar och människor trängdes i en park modell större. Hundar, barn och barnvagnar. Alla hästar uppförde sig oklanderligt. Jag såg inte ett tillbud ... I ett land nära mig skulle jag aldrig vågat vistats på en sådan plats, särskilt om nästan alla hästar är hingstar. På hela dagen hörde jag bara en hingst som skriade lite..

Mötte ett gäng tyska , norska och danska damer som ridit långtur och avslutade med att rida på Ferian. De var mycket nöjda.

Polisen har skapliga tjänstehästar eller.. skulle ha kunnat ta vilken som helst av dem med mig hem men jag jag har ju min utmaning här hemma så jag lät bli även om B var rätt entusiastisk för att utöka samlingen. Hans estetiska sinne lockades.

8 kommentarer:

annica sa...

Härliga bilder!

Monika sa...

det ser ut som du har haft det riktigt trevligt på semestern ;-) HÄRLIGT!!!

Levada sa...

Men ÅÅÅÅÅÅHHHHHH jag tror jag går i spinn! vilket eldorado för en "lus"fantast som mig. Hade nog fått hjärtstillestånd om jag varit på plats.

Eva Östman sa...

Saknar ord - wow!!!

Lus- och körfrälst som jag är nuförtiden uppskattar jag bilderna väldeliga. Jag går också nästan i spinn :-))

Anonym sa...

Underbart!

Hur ska jag få det att bli så i Maglehult? Mera manana?

(jag hittar inte ens det vågiga strecket som ska vara över första n i manana, så det spanska får jag nog jobba på:)

snart senora Ulrika

Lina sa...

Gud vad vackert! Skulle kunna offra min tå för att känna lite på sagohästarna! Jösses

mia.maria_jonsson@spray.se sa...

Gud så fina bilder.

kram

Blenda Elby sa...

häftiga selar!