onsdag, maj 26, 2010













Freestyle igen. Håller på att öka på det kontot. Inte så inspirerad faktiskt, vet inte om jag är riktigt på rätt spår. "Fine line" mellan drive och draw, minns inte att det vara så komplicerat med Z. Tappar antingen det ena eller det andra. Tänkte i alla fall tjura på ett tag och se vart det tar vägen. Om inte blir han väl mer fit. Positivt är att han inte verkar orolig för rundcorallen längre, rullade sig till och med men då var jag utanför.

Satte på "Bare" bootsen ikväll. Tvåorna med tunna sulor i passar nu. Hade ju treor först så det händer saker. Tvåor bak också och eftersom jag bara har två fick han vara bar bak. Vet inte om det är så bra egentligen att ha boots fram och inte bak. Har för mig att jag läste om det där när jag hade Zapatera och på henne hade jag antingen boots på alla eller inga.

Bilder från uppvisningen på Ferian i Jerez. Flickan med den bruna hästen hade en fantastiskt fin relation med sin häst en Hispanoarab ;) De var dessutom vackra att se på och hon hade en gudabenådad sits.. skulle gärna velat veta lite om ryttarna men ingen information fanns att få. Pratade lite med flickan som berättade att hon tränat hästen i sju år. Hispanoaraber kan verkligen se ut lite hur som helst. På den där hade fullblodet slagit igenom tyckte jag, på Evas är det mer den spanska hästen och min vete sjutton.

Lägg märke till underlaget på "framridningen", inte en häst halkade.. De var balancerade både i kropp och psyke. Samtidigt pågick lastning av en del hästar från utställningen i bakgrunden, inga problem där heller. Även polisen lastade utan åthävor och deras hästar stod uppbundna lugnt och sansat när de tog en paus. Det är möjligt att jag hade tur som såg det som var bra men nog verkar det som om det är något som fungerar för dem :)

1 kommentar:

Maria J sa...

Gud va fina hästar=)

Kram