lördag, oktober 20, 2007


Var uppe med tuppen och gav hästarna .Masserade Zapateras rygg medan hon ägnade sig åt "godismaten". Hon verkar ha klarat gårdagens tur bra. Veckan har varit intensiv så jag kände mig rätt slut faktiskt. Ägnade nån timme åt Parelli i soffan med tända ljus och yllefilt, mysigt. Han är dock lite av ett sömnpiller så jag fick resa mig för att inte åka dit. Han säger massor av intressanta saker, så det är inte det , men det blir lite mycket på en gång och då slår hjärnan av på mig :) Focus gives Feel , Feel gives Timing och Timing gives Balance. Det har jag hört många gånger så klart men på gårdagens tur kändes det att det verkligen gick in. Om jag verkligen fokuserade "up and over" som han säger så fick jag allt det andra och kände mig mycket säker. Vihade några älgvarningar och en lös fölunge i skogen men hjärtat fladdrade inte ens till på mig som det kan göra ibland. "Balancepoint" fanns där också automatiskt. How interesting! Jag brukar ju inte titta på hästen när jag rider ut men möjligen alldeles för kort bit framåt i vanliga fall. Man lär så länge man lever sägs det ju.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lös fölunge i skogen???
Hade du med din eller?

Elisabeth sa...

Nej det var grannens. Själv är jag grym och stänger in min när jag rider. Det är för mycket travhästar och motorcrosscyklar för min smak.