lördag, oktober 27, 2007


Känns som länge sen jag var i Jämtland nu. Tog den här bilden på Tubbe förra gången jag var där. Ett riktigt charmtroll. Red ut i går, sol igen härligt. Mötte Pernilla och Stefan i skogen. Det var lite smalt och orolig som jag är för "hingstmöten " :)( Pernilla red sin tjusiga Horte) bad jag Zapatera gå över ett dike och rätt in i den norrländska buschen för att vi skulle kunna stanna och prata. Hon klev lugnt över och stod stilla i bråten och när vi pratat färdigt klev hon lugnt tillbaka. För inte allt för länge sen skulle jag ha haft svårt att få henne över och det skulle skett med ett jättehopp. Det märks att vinterpälsen är på plats, red inte alls hårt men det ångade om Zapatera när hon stod där i skogen. Hoppas det berodde på att det var ganska varmt igår.La över en yllefilt och det är effektivt, efter en stund ligger vattnet utanpå filten och hon är torr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå den där bilden gör mig glad :D
går jätte bra med lillan :D

Elisabeth sa...

Roligt båda delar :))