fredag, november 01, 2013




Hemma i dag och får mycket gjort! Bästa sättet för mig verkar vara att ha något som jag inte vill göra och i stället göra annat ;) Barnsligt men effektivt. Får se om jag hinner komma till det sista idag..

På bilden som är från slutet av 60-talet tror jag syns Inger Ivarsson som hon hette då och hennes vackra vilda häst Tamon. Jag beundrade dem båda två. Var själv inte så social på den tiden själv men dessa två kommer jag väl ihåg. Rosa bor hos henne i Skåne just nu där av mitt intresse när bilden dök upp under mitt sorterande i skåp och lådor. Många sundsvallsbor i Skåne numer, kan i viss mån förstå det.. (Bilderna från förr tål tyvärr inte mycket till uppförstoring.)

Här hemma är vintern i antågande. Väntar på den utlovade solen innan jag ska ut och leka lite med Dorado. I år har jag bestämt mig för att prova att ha honom utan täcke till största delen. Han väljer själv att gå in vid dåligt väder numer så det kanske fungerar bra. Undantaget vid kallregn, det klarar inte jag av ;) Intressant att se om han blir ännu mer lik Kittys islänning med den förväntade pälsansättningen :)

Inga kommentarer: