söndag, april 21, 2013




 Intensiv och härlig helg! Sol sol sol!

Mammas lägenhet är såld så nu blir veckan intensiv också med röjning där. Skönt att få det gjort och förhoppningsvis bli klar snart. Efter mäklarbesöket behövde jag kaffe innan sjukhusbesöket där mamma  
hamnat igen. Vem står utanför kafeét på väg in om inte Annalena Ödmark från Lindberga. Den människan är en av mina favoritpersoner och många andras också :)

Rosa har bott hos mig i helgen. En annan favoritperson.Trevligt som alltid! Ponnyernas alla hovar verkade och hundens klor klippta. Hö hemkommet 500 kg ca och det plus halm ska nog räcka till sommaren. Fem kilometers hundpromenad och lite studerande av hästträning på nätet hanns med. Ingen träning av mina hästar dock vilket är lite tokigt när Rosa är här men nästa gång så.

Det töar snabbt nu och på väg till sjukbesök till granne plockade jag årets första blåsippor :) (Hästrelaterad olycka vid hoppning men hon är tapper som hästfolk plägar vara och är på benen i alla fall. )

På kvällen var Parelligänget på restaurang för att fira Lotties födelsedag. Det godaste jag ätit på länge och efterrätten var det första jag tänkte på när jag vaknade på morgonen efter. En bra kock på Metzoyo, kändes mer som Stockholm än Sundsvall. Lite elakt sagt kanske och eftersom vi inte äter ute så ofta så är det kanske orättvist också...

Det är så skönt att se att hästarna har mer plats nu och de ser så nöjda ut. Spatserar ner i stora hagen och småäter på det lilla som kommit fram. Visserligen mest snötäckt men skaren är borta. Livet är bra på många sätt :) Tacksam för det!


Inga kommentarer: