tisdag, augusti 14, 2012


Nu då ska det väl bli några bilder från helgen, det kan finnas några fler som jag kan skicka privat till respektive och som sagt om någon vill bort från bloggen är det bara att säga till :).. Longreining, långtygling eller finns det ett bättre svenskt ord.














Råd till mig av Angelica...


                         Händerna som i ridning dvs bredvid varandra
                         Placering vid hästens höft så jag ser hästen bättre
                         Låt tyglarna glida över hästens bak när du byter sida
                         Yttertygeln viktig, reglerar böjning bla
                         Mer tvärning i öppnan än jag gjort tidigare
                         Använd båda tyglarna för att stoppa upp i diagonalslutan
                          och lika mycket framåt som åt sidan
                         Volt med öppna som gymnastisering
                         Galoppen kommer att bli bättre på rakan när öppnan sitter bättre


ungefär så där uppfattade jag råden till mig och Dorado :)

Medvekande ekipage, Kitty och F1, Monica och F2, Anita och Pigalle alias Proppen, Anette och Ture, Maria och Flipa. Jag och Dorado också då men ingen bild här.
                    

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder! Får lust att gå och träna - nu på en gång.
Anita