fredag, december 16, 2011


I dag var det meningen att vi skulle ha en lugn dag och förbereda lite för Toves, Karis och Judiths ankomst men det blev inte mycket av med det. Smillas gips som lades om i onsdags morse började glida av så det blev akututryckning till veterinären. Smilla är fantastiskt tycker jag som inte protesterar när vi återvänder till Veterinärhuset på Södra berget andra gången på samma vecka. Svullnaden på benet hade gått ned ytterligare och det är ju bra men  gipset började hasa ned.
Måste bara säga att personalen på Södra Berget är mycket, mycket trevliga och tillmötesgående. Det betyder en hel del en sån här gång när ens nerver är lite svajiga. När jag packade upp benet ur den svart skyddsplasten när vi kom hem så syntes det fina hjärtat som någon gullig person satt dit. Skönt, skönt att det är helg nu.. utan mina alldeles fantastiskt underbara arbetskamrater hade det här inte gått så bra som det ändå gått. Mycket flyt mitt i oturen. Tacksam är jag.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Så Smilla har också fått röd julstrumpa! ;o)

Hjärtegott

Trevlig helg

Elisabeth sa...

Trevlig helg på dig också i Råna :)

annica sa...

Skönt ändå att svullnaden gått ner!
Gulligt att fixa ett julfint gips :)