fredag, december 02, 2011


Genom Steve Miller hittade jag den här sidan. Oh så intressant, måste hålla mig tillbaka, skulle gärna ha hans material också :) Finns lite gratismaterial för den som är intresserad.

James Shaw
http://www.ridefromwithin.com/


Alt gick bra i morse på vår färd mot PH kliniken i Timrå. Lastade i mörker och Dorado gick direkt på och började äta. Stod helt lugnt utan att krafsa med frambenet som han gärna har gjort tidigare.  Lugn och fin hos Martin Ondrasek. Sträckte fram en hov i taget och gosade med mig emellan. Stod med hängande rep. Martin är så lugn och självklar med D, passar honom så bra.

Man brukar ju säga att inget ont som inte har något gott med sig och faktiskt har Dorados skada gjort att han och jag har fått en viss rutin att resa och träffa olika människor. Han är verkligen mycket tryggare nu. Tackar Parelliträningen för det också. Vi tränar inte så regelbundet på sådant just nu men grunden är bra känns det som.

Så för mitt minne, Dorado skoddes den 2 december. Nu har jag återigen några veckors respit att få en hovslagare hem hit. Snön är borta nu och Guldgossen ser mer ut som tvillingen Sandgossen för tillfället. Storasyster ser ut som en getabock med sitt söta skägg.

Inga kommentarer: