torsdag, november 18, 2010



Det här är en  gammal bild från Zapateras tid men vädret och mängden snö var likadant igår. Hade tur och fick vara ute tillsammans med tonåringarna på jobbet. Vi hade friluftsdag i Sidsjön och kunde överraskande nog åka på madrasser i backen. Spanade efter djurspår och hittade ett rävgryt. Tur för nu får jag inte mycket energi av hästarna för tillfället.  Mest jobb, halka, oro och mörker faktiskt.

Med mycket möda och stort besvär fick jag upp hästtransporten för isiga backar hit upp på gården efter jobbet. Fick sanda för hand även ute på allmänna vägen. Någon sandning sker inte numer här ute på vischan.

Provlastade för att underlätta för i morgonbitti. Vi ska iväg till PH vet och sko Dorado. Specialbeslag vänster fram och vanliga skor på övriga. Känns rätt okey nu, har upptäckt att nu när hästarna hela tiden går här uppe så trampar de ihop snön så att det blir halt. När de går i hela hagen som normalt har det inte varit ett problem med barfotahovarna. Tar vi oss bara dit och hem på isvägarna i morgon så kanske jag slipper köra honom på ett bra tag sedan. Positivt är att han verkar ohalt :)

3 kommentarer:

Eva sa...

Håller ihop tre... :-)

Ingela sa...

Ja, jag har flera såna på lager så det kommer mer, på båda killarna ;o)

Lite jobbigt nu när det fastnar snö i övrigt också i fötterna på båda skodda och oskodda.

Såg när ni körde ifrån sidsjön och svängde ut på stora vägen, lugnt och fint =)undrade just vad du gjorde där mitt på dan ;o)

Herregud vilket trädbygge då!!! Läste reportage ...... =) om gode herrn

Elisabeth sa...

Jaha du såg oss och kön bakom :)