söndag, november 28, 2010




De här söta tomtarna träffade vi på Grönängen.  Kändes verkligen som första advent med glögg och lussebullar. Trevligt! Jag har haft tur som hamnat i ett sådant trevligt hästgäng.

Mindre trevlig kväll blev det dock. Min mentala fitness provades lite och tyvärr bestod jag inte provet nåt vidare. Svor rätt högt ett tag.. Det började med att vattnet frös i häbret. Vi hade tänkt bada bastu men vattnet rann efter väggarna och ned i lampor och annat. Strömmen stängdes av men då upptäckte jag att elen hade gått i stallet också. Risken är då stor att vattnet och vattenberedaren fryser och det är inte första gången om man säger så. Rusade ut i mörkret för att kolla läget och då ramlade jag pladask baklänges. Misstänker att mina eder hördes till alla grannar. Gårdagens yoga som gjort mig så mjuk och smidig ;) spolierades på ett ögonblick. Hästarna ställde sig på respektfullt avstånd. Man är lite bortskämd, tycker att allt bara ska fungera. Minus 18 grader, vill minnas att jag sa att jag hatar vintern men det är inte riktigt sant, bara nästan och ikväll ;)

6 kommentarer:

uh sa...

oioioi, hoppas du mår bra nu! Inte kul när saker krånglar... men det går över. Hälsan, den är viktig! Sköt om dig!

Nypan sa...

Tusen tack för idag, det var mycket trevligt som sagt. :-D

Men mindre trevligt var ju resten för dig. Hoppas att du fått igång elen igen och att kroppen inte tagit allt för stor skada.
Proppa i dig arnica :-P

Styrkekramar i massor

Rosa sa...

Oj, ja ta Arnika, Hoppas du har fått igång elen så allt fungerar. Kram.

Elisabeth sa...

Det ordnade sig i går i alla fall. Ska ut nu och kolla igen. Känner mig inte allt för stel så än hänger tanten med :) Minus 20 nu huvva..

Lina sa...

Vad fint! Hoppas tomten tittar förbi här också

Ingela sa...

tokfina bilder

denna kylan redan i november,

förr var det visst + grader

nån måtta får det vara, nu blir det väl snötäckt i 6 månader, snart bor vi på Grönland??

Lycka till!

Lägger in en kul historia på bloggen för att skoja till det lite:
kan behövas