måndag, augusti 20, 2007




Kom just in efter att ha ridit ut på Zapatera. Hon har varit så härligt cool. Vi kryssade mellan grävmaskiner, kor och kabelvindor och blev omkörda av en rullskridsoåkare som inte var rädd om livhanken.Fick möte med en travhäst efter skogsvägen och inte ens då hetsade hon upp sig. Helt underbar häst idag.Klockan är snart kvart i tio det blev sent för vi vart bjudna på middag på Skeppsbrokällaren med jobbet. Rätt trevligt att träffa sina arbetskamrater trots allt. Igår var Rosa och jag en sväng på Selångers marknad.Rosa bor ju alldeles bredvid och jag hade aldrig varit på den marknaden. Det slutade med att vi fikade vid ponnyridningen och kollade ponnyernas horsenality och pratade med Fia hovverkare. Det enda jag shoppade var Hälsingesåpa till stallet. Så gick det med det försöket att göra nåt ohästigt. Bilderna är på när Rosa gör en akutlastning. Ägarna ringde och hade fått problem att komma hem från tävlingen. Hon gjorde ett jättefint jobb, läste av hästen rätt och allt gick lugnt och behändigt tillväga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

COOLT Rosa!

Anonym sa...

Å min fina häst!
Tack så jätte mycket för all hjälp, nu tränanr vi vidare, fortfarande långt kvar.

Din blogg är verkligen jätte fin och vilka hästar du har. Ta hand om er, så hoppas jag att vi syns igen.
// Yvonne