onsdag, augusti 15, 2007





Idag har jag och Zapatera varit ute på en härlig tur. Sol, vind, hög luft och hästen som en pärla. Annars så har jag börjat med "Longreining" inspirerad av Piet Bakker och Ellen Ofstad. Passar väldigt bra med Parelliträningen tycker jag. Använder grimma så länge men när vi är mer tränade kanske det blir bett. Har tyckt att öppna sluta och halfpass och sånt verkat för avancerat även om jag insett att det vore bra som uppbyggande träning för Zapatera. På DVDn jag såg framställdes det så pedagogiskt att jag prövade och det är jätteroligt. Bra att göra dagar när man inte hinner rida dessutom. Grimma och två rep är ju snabbt gjort att sätta på och eftersom det är styrketräning så håller man inte på så länge. Vi har precis börjat med det men Z känns ganska stark och verkar tycka att det är okey . Kari är hemma några dagar och tog några foton igår.

Inga kommentarer: