måndag, augusti 27, 2007


Jag har haft en väldigt trevlig och lärorik helg på Dalpraktiken i Håsjö. Tog en del bilder men glömde en ryggsäck med bla sladden till kameran i. Hade inte ens bråttom men hade satt den bakom en dörr.. Snodde en bild av Åsa från Dalpraktikens hemsida så länge, eller kanske det var Sigge som tog den , han var flitig med kameran såg jag. Zapatera var pigg och fin hela helgen. Hon fick ju dessutom träffa sin älskling Kikki. Vi ägnade oss en hel del åt"Horseanality" det nya genialiska Parellimaterialet som hjälper oss att läsa våra hästar och förstå vad de behöver. Jag känner mig så tacksam att få lära mig det här. Erika Furberg läste av våra hästar och berättade vad hon såg i varje individ. Dessutom red jag en lektion för henne och lärde mig bla ett otroligt smart sätt att lära in Sluta. På bilden håller jag på att "kamma tygeln" för attt lära min häst få mer förtroende för bettet. Det ser lite underligt ut kanske men det fungerar. Z har förut undvikit bettet men lär sig nu snabbt att det inte är så farligt.

Inga kommentarer: