måndag, juni 25, 2007


80/20 regeln för hästträning enligt Parelli,dvs 80 procent freestyle och 20 procent finess är tänkvärd.Inte utsätta våra hästar för att gå samlade och hopdragna från det vi sitter upp till vi kliver av.Resten av hästlivet för hästmänniskorna förutom det vanliga jobbet då är en 98/2 procent historia.2 procent ridning och annan hästträning och 98 procent mockning av hagar, hämtande av hö, slå under trådarna så elen kan komma fram och mängder av annat.Är precis klar med lien, hagen är låång runt om, nu ska jag ut och mocka.

2 kommentarer:

Cina sa...

Det finns tillfällen - faktiskt ganska många - som jag är glad att jag inte har häst...! Erkänner dock att jag gillar att mocka i stall, och att bli riktigt skitig. Fast när det blir ett måste varje dag, så försvinner nog nöjet i det?!

Elisabeth sa...

Nöje och nöje men jag försöker tänka "en fin hög till" underbart de mår bra i sina magar idag också. Sen är det ju en skön känsla när det är klart förståss.