torsdag, maj 17, 2007




Idag på morgonen har jag gett alla hästarna Crossroad det där örtbaserade avmaskningsmedlet som också ska skydda mot fång.Hoppas ,hoppas att det fungerar. Ska skicka in träckprov nästa vecka.Minns första gången jag stod på posten med träckprov i hemgjort kuvert och var rädd att det skulle lukta.Har inte behövt avmaska Z på många år men nu har hon gått med många hästar och de små måste ju kollas.Igår kväll försökte jag ta bilder av hästarna i rörelse, lite osmart kanske för i det dåliga ljuset blev det synligt motiv på tre bilder av femtio.Det är desvärre på kvällarna de rör sig mest men sommarkvällar är ljusare förståss och sen har det väl med inställningen av kameran att göra. Kanske kan jag konsultera nåt proffs. I alla fall är jag glad att ha fångat Zapatera i galopp, hon är så pigg jag njuter av att se henne.Egentligen minns jag inte när hon galopperade i hagen senast.Jag undrar om hon inte mår bättre än på många år just nu. Jag håller ihop tre fingrar att det fortsätter så.

Inga kommentarer: