onsdag, april 30, 2014



Han har tillfört så mycket harmoni den här hunden.

I morse stod en råbock vid hästhagen och skällde när Bruce och jag kom för att ge hästarna hö. Bruce satte av efter den , jag röt till och vände och pojken vände också och kom omedelbart tillbaka till mig. Alldeles fantastiskt tycker jag :)) Han står högt i kurs den lilla gårdshunden.

Till helgen ska Guldgossen som nu ser allt annat än guldig ut och jag gå vår första akademiska kurs tillsammans. Jag skulle egentligen vara fotfolk men någon ryttare hoppade av och jag tog platsen. En sak på Facebook fick mig att göra det. Känns lite blandat faktiskt. Skäms för att jag låtit pojken bli tjock för att inte säga fet. Har inte haft grimma på honom mer än de gånger han skotts de senaste månaderna och det har satt sina spår, halkan har gjort att alla tre hästarna stått stilla i hagen och inte gjort av med många kalorier. Fick också läsa i kväll att det kommer att vara ett 50 tal islänningar på plats till helgen. Undrar just hur han reagerar. Bäst att ta långrepet ;)

Spännande dagar att vänta alltså och inte så egobyggande ;) vilket är okey.. Såg några små filmer på nätet med vår kursledare och faktiskt är det nog inte en enda sak som vi kan i förväg How interesting!

Här är det som fick mig att ta platsen på kursen.


Inga kommentarer: